Saturday, January 8, 2011

@da @pa deng@n cint@

Kulari ke hutan kemudian menyanyiku
kulari ke pantai kemudian teriakku
sepi, sepi dan sendiri
aku benci


Aku ingin bingar
aku mau di pasar
bosan aku dengan penat
dan enyah saja kau pekat
seperti berjelaga
jika ku sendiri

Pecahkan saja gelasnya
biar ramai
biar mengaduh sampai gaduh

Ah...ada malaikat menyulam
jaring laba-laba belang
di tembok keraton putih
kenapa tak goyangkan saja loncengnya
biar terdera
Atau aku harus lari ke hutan
belok ke pantai .........



1 comment:

  1. aku tanya
    aku nak jawapan
    aku nak kau jawap
    aku tak tahu apa - apa lagi
    aku cuba mencari
    aku cuba mengerti
    aku jumpa hitam
    aku saksi putih
    aku lihat samar
    aku tahu mereka tak peduli
    aku simpati mereka


    aku tahu hakikat
    aku tahu jawapan
    aku tahu bukan untuk hari ini
    aku tahu bukan untuk hati
    aku nak di hargai
    aku tak nak d benci
    aku tahu apa yang aku tahu

    ReplyDelete